Alimentaria FoodTech representarà tota la cadena de producció d´aliments i begudes

Processament, ingredients, packaging, indústria 4.0 i seguretat alimentària. Amb aquests cinc ingredients estratègics s´està cuinant la propera edició d’Alimentaria FoodTech que, del 6 al 9 d’octubre de 2020 a Fira de Barcelona, recinte Gran Via, inicia una nova etapa per donar servei a la totalitat dels sectors productius que completen la cadena de valor de la indústria d’aliments i begudes.

Alimentària FoodTech 2020 reforçarà d’aquesta manera la varietat dels seus sectors en exposició i al costat del seu ja consolidada oferta d’ingredients i equipament i maquinària per a la indústria càrnia i alimentària en general, donarà cabuda a perfils emergents d’oferta com la indústria 4.0, entre d’altres , que són estratègics per a la competitivitat de la indústria alimentària.

Així, en clar paral·lelisme amb les necessitats productives dels grans sectors pilars de la indústria alimentària -carns, begudes, conserves, làctics, fleca, productes del mar, fruites, vegetals, snacks i confiteria-, el saló presentarà l’oferta més completa en equipament, maquinària i tecnologia de processament, refrigeració, packaging, seguretat alimentària, ingredients i productes alimentaris intermedis, serveis industrials, solucions de consultoria i enginyeria industrial, logística, i equipament per a superfícies comercials i canal horeca.

“Tenim grans expectatives en aquesta propera edició que aplegarà la major i més transversal oferta del mercat. Inaugurem un nou cicle per a un saló que ja, en més de tres dècades d’història, s’ha consolidat com la plataforma d’innovació més important per al sector “, afirma Llucià Casellas, president d’Alimentaria FoodTech.

Per a Ricardo Márquez, director del saló, el nou perfil Alimentaria FoodTech respon a la necessitat de “trobar un nou posicionament en el calendari firal internacional de la indústria tecnoalimentària, a més d’impulsar sectors productius que permetin donar servei a tota la cadena de valor de la indústria alimentària “.

Creixement orgànic

Les grans firmes i corporacions del sector tornaran a participar a Alimentaria FoodTech que comptarà amb un elevat grau de fidelització (més de 70%) per part de les empreses expositores.

En total, el saló preveu superar els 18.000 m2 nets d’exposició, un 15% més que en l’última edició, del pavelló 2 del recinte Gran Via de Fira de Barcelona, ​​amb més de 350 empreses participants.

Aprofitant les sinergies amb la resta de fires d’Alimentaria Exhibitions – empresa de Fira de Barcelona organitzadora de l’esdeveniment-, Alimentària FoodTech 2020 reforçarà el seu posicionament internacional i convocarà professionals i empreses del continent americà, la Unió Europea i Àsia. El saló espera incrementar també el metratge destinat a oferta internacional amb participació majoritàriament europea. A la seva darrera convocatòria van participar més de 50 expositors internacionals de 13 països que van ocupar més de 2.082 m2 de superfície firal.

Les reunions de negocis dutes a terme entre expositors i compradors nacionals i internacionals convidats per l’organització potenciaran de nou el caràcter empresarial de l’esdeveniment i serviran per detectar oportunitats d’exportació i penetració en nous mercats per a les empreses participants al saló. Coordinats per amec (l’Associació d’Empreses Industrials Internacionalitzades), aquestes trobades ajuden a dinamitzar les exportacions de tecnologia espanyola d’alimentació, packaging i solucions productives per a la indústria.

Premis, congressos i conferències

La innovació, l’emprenedoria, la sostenibilitat, la seguretat alimentària i la transformació digital de les empreses tornaran a ser fils conductors del programa d’activitats del saló.

Consolidats com un referent de prestigi en el sector, els Premis Innova FoodTech i Emprèn FoodTech tornaran a reconèixer els projectes més innovadors i les iniciatives empresarials més dinàmiques i emprenedores del sector, respectivament. L’àrea Ingrenova exhibirà els productes més disruptius del mercat i l’Innovation Meeting Point fomentarà la transferència de coneixement i innovació del sector a través de diverses trobades professionals.

Comitè de la màxima representativitat

Una de les grans fortaleses d’Alimentaria FoodTech és el comitè organitzador que determina les línies mestres del saló, el manté en permanent contacte amb la realitat del sector i anticipa les tendències i oportunitats que li ofereix el futur.

Presidit per Llucià Casellas, director general de Roser Construccions Metàl·liques, SA, està format per directius de les principals firmes de tecnologia alimentària i per representants de les associacions i institucions més importants del sector com ara Brenntag Química, Intecal, Inovac, Dordal, Hiperbaric, Gea Iberia, Multivac, Mila Masanas, Innova Food, Equipaments Càrnics, Mainca, amec, Aecoc i Irta.

Al servei de la indústria alimentària

La fabricació de maquinària, tecnologia, ingredients i serveis per a la indústria alimentària a Espanya va facturar un total de 769 milions d’euros el 2017, dels quals 425 milions d’euros van correspondre a exportacions (prop d’un 3% més respecte a les vendes exteriors en 2016). Espanya se situa entre les deu principals potències exportadores d’aquesta indústria, segons dades d’amec.

Contacte de premsa

Material gràfic