Tancar

Alimentaria FoodTech presentarà un avanç de la seva oferta a Alimentaria 2022

De manera excepcional, a causa de l’ajornament del saló d’equipament, ingredients i tecnologia per a la indústria alimentaria a setembre de 2023, Alimentaria FoodTech tindrà un espai propi en la pròxima edició d’Alimentaria, que se celebrarà del 4 al 7 d’abril de 2022 al recinte Gran Via de Fira Barcelona.

L’Àrea FoodTech oferirà una mostra representativa d’alguns dels seus sectors en un espai de prop de 2.000m² situat estratègicament en el pavelló 3, al costat dels salons Intercarn i Interlact. De fet, el sector carni és el principal demandant de l’equipament i ingredients que s’exposarà en l’Àrea FoodTech, mentre que el lacti és un altre dels sectors més interessats en la seva oferta. A més, aquest espai disposarà de la seva pròpia agenda d’activitats, així com un programa de compradors exclusiu.

Ricardo Márquez, director d’Alimentaria FoodTech, explica que “l’Àrea FoodTech d’Alimentaria 2022 pretén ser un pont de connexió amb la pròxima edició del nostre saló, que se celebrarà del 26 al 29 de setembre de 2023”. Segons Márquez, “en aquest espai únic avançarem una oferta representativa de diversos sectors, amb especial protagonisme del d’ingredients i processament. Es tracta d’una bona oportunitat per als professionals que hagin trobat a faltar les valuoses interaccions presencials que es produeixen a la fira”.

En aquests moments ja han confirmat la seva participació 35 empreses, un terç de les quals no havien participat en l’anterior edició d’Alimentaria FoodTech.

Una de les companyies que ha decidit apostar per l’Àrea FoodTech és Handtmann, subministradora a nivell mundial de màquines de embotició i porcionat, així com solucions d’automatització per a la producció d’aliments. El seu Managing Director, Jordi Elvira, considera que “per les causes que tots coneixem, s’han refredat molt les relacions personals en general i a poc a poc cal intentar tornar a la normalitat”. Per això, explica que “ens ha semblat una gran idea incloure aquest espai dedicat a la tecnologia a Alimentaria 2022. D’aquesta manera, podem fer un avanç de manera presencial, tant a visitants com expositors, de totes les nostres novetats. De fet, aquests últims dos anys Handtmann ha invertit molt en el desenvolupament de noves tecnologies per a la indústria de l’alimentació, i exposar a Alimentaria és una bona manera de presentar alguns dels nostres productes com a prèvia abans de l’edició d’Alimentaria FoodTech 2023, en la qual també participarem”.

Controlsa, fabricant de portes i tancaments industrials, és un altre destacat expositor en l’Àrea Foodtech d’Alimentària 2022. Com argumenta el seu Sales Manager, Sergio Iglesias, “portem 30 anys exposant a Alimentaria FoodTech, estarem a l’edició de 2023 i en aquesta ocasió valorem especialment tenir sinergies amb tots els sectors d’Alimentaria. Sempre presentem novetats i enguany no serà una excepció”.

Iglesias també assenyala que “busquem ampliar els nostres contactes comercials i les nostres expectatives són bastant altes. Cada vegada que participem en una fira notem una estirada de les vendes en els mesos següents. Encara que amb la pandèmia tot ha estat més complex, esperem que el saló serveixi de revulsiu, que quan se celebri ja tinguem una certa normalitat i una bona afluència de públic, sobretot internacional”.

Aquesta iniciativa forma part del pla d’Alimentaria FoodTech per a mantenir-se en contacte permanent amb la seva indústria fins a la seva pròxima celebració, del 26 al 29 de setembre de 2023. Així, el saló ha programat diverses trobades amb els seus sectors representats mitjançant formats digitals i presencials destinats a oferir noves oportunitats de negoci. Un d’ells és el congrés sobre seguretat alimentària Barcelona Biofilm Summit, que se celebrarà en l’últim trimestre de 2022.

Barcelona, gener de 2022
Susana Santamaria